Newsletter

Chcesz być informowany o nowych kursach, terminach oraz artykułach?
Twoje kursy Wyślij zapytanie Praca

Rezydent turystyczny » Program

1. Przygotowanie

  • Jak wygląda proces rekrutacji rezydentów biur podróży (najczęściej wymagane dokumenty aplikacyjne, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej i przykładowe pytania, najczęściej popełniane błędy – na co zwracają uwagę rekruterzy).
  • Jak przygotować się do wyjazdu (odprawa w biurze podróży, materiały firmowe i prywatne, termin i miejsce wyjazdu).
  • Jak będą wyglądać Twoje warunki pracy (zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, transport).
  • Co powinieneś zrobić przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami tj. kontrahentem, hotelarzami, wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).

2. Serwis lotniskowy przylotowy

  • Jakie są standardy dotyczące stroju i wyglądu rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii).
  • Jakie dokumenty są niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe – co zawierają, jak je czytać i interpretować).
  • Jakie sytuacje zdarzają się na lotnisku przy przyjęciu grupy i jak się wówczas zachować (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej).
  • Jak powitać grupę (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać).
  • Jakie materiały są pomocne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów).
  • Jak wygląda transfer grupy do hoteli z lub bez udziału rezydenta (wytyczne dotyczące obu sytuacji).

3. Serwis hotelowy

  • Jak przygotować hotele na przyjęcie turystów? (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży).
  • Jak zakwaterować grupę? (typy pokoi, prośby/życzenia).
  • Jak postąpić w przypadku zgłaszanych reklamacji? (procedura reklamacyjna, schemat postępowania).

4. Spotkanie informacyjne

  • Jak wygląda spotkanie informacyjne? (grafik, struktura).
  • Jak sprzedać wycieczki fakultatywne? (techniki sprzedaży).
  • Jak występować publicznie? (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).

5. Trudne sytuacje i zdarzenia losowe

  • Jak wygląda organizacja pomocy medycznej? (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania).
  • Jak skorzystać z pomocy konsularnej? (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).

6. Serwis lotniskowy wylotowy

  • Jak zorganizować transfery na lotnisko? (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta).
  • Jakie dokumenty są niezbędne przy wylocie grupy (listy wylotowe, co zawierają, jak je czytać i interpretować).
  • Jak wygląda procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate).
  • Jak postąpić w przypadku opóźnienia samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).

7. Zakończenie sezonu

  • Jak wygląda rozliczenie z biurem podróży (dokumenty, druki).
  • Jak wygląda życie rezydenta po sezonie ;).

Warsztaty stacjonarne (09:00-17:00) stanowią uzupełnienie e-learningu.

Podczas warsztatów będziesz miał możliwość przećwiczenia:

  • powitania turystów na lotnisku (po przylocie klientów na kierunek wakacyjny),
  • przeprowadzenia spotkania informacyjnego (wraz z częścią sprzedaży wycieczek fakultatywnych),
  • sposobu przyjmowania skarg i zażaleń.

Dołącz do nas - ludzi ciekawych świata

Zobacz oferty pracy